Bijna elk gesprek dat ik met een nieuwe blogger heb, bevat één prangende vraag: als ik mijn blog eenmaal heb opgezet, hoe zorg ik ervoor dat deze gevuld blijft met inhoud?
Klinkt bekend?
De waarheid is dat het creëren en op de markt brengen van inhoud een van de meest effectieve en betaalbare manieren is om de aandacht van potentiële klanten en klanten te trekken. Als u echter kortere wegen probeert te nemen, kunt u ze uiteindelijk wegjagen, rechtstreeks naar de wachtende websites van uw concurrenten.
Hier zijn drie van de meest voorkomende fouten bij het maken van Contentoo die mensen maken. Maak je geen zorgen, als je deze fouten maakt, zal ik je ook vertellen wat je moet doen om ze te herstellen.
Klaar?
Fout bij het maken van inhoud #1: je blog staat vol met verouderde en verouderde inhoud
Als je een nieuwe blog start, is het verleidelijk om meteen aan het begin tien of twintig berichten te plaatsen en het dan een tijdje met rust te laten. Hoewel het in theorie een geweldig idee is en het voor je bezoekers doet lijken alsof je veel te delen hebt en weet waar je het over hebt, is het echt niet zo geweldig als je niet regelmatig terugkomt en nieuwe inhoud toevoegt.
En niet alleen de klanten zullen het merken. Versheid van de inhoud is een belangrijke factor in de positie van uw site in de zoekmachines. Het lijkt misschien een beetje contra-intuïtief, maar u krijgt meer rankingpunten voor hoe nieuw uw inhoud is, in plaats van hoe oud deze is.
Hoe het op te lossen: maak een inhoudsschema
Besteed wat tijd aan het ontwikkelen van een inhoudsschema om te voorkomen dat u verouderde inhoud krijgt. Het maakt niet uit of je één keer per dag of één keer per week post, zolang je maar consistent bent in zowel je timing als je bericht.
U kunt uw berichten en artikelen nog steeds in batches schrijven en ze vooraf plannen, zodat ze op het juiste moment op uw blog verschijnen om in uw inhoudsschema te passen.
Fout bij het maken van inhoud #2: je blog gaat helemaal over JOU!
Het klinkt misschien hard om dit te zeggen, maar je klant geeft niet echt om je, althans niet in het begin. Hun zorg is om hun eigen problemen op te lossen, dus alleen wat u en uw producten/diensten voor hen gaan doen, is belangrijk. Als u alleen vanuit uw perspectief schrijft, zult u uw lezers niet aanspreken. Zelfs als het je lukt om hun aandacht vast te houden, houd je die niet langer dan een minuut of twee vast.
Hoe het op te lossen: maak inhoud met uw klanten in gedachten
Het vergt misschien wat oefening, maar leren schrijven met uw klant in gedachten is de moeite waard. Wanneer u kunt inspelen op de wensen en behoeften van uw publiek, kunt u inhoud maken die ervoor zorgt dat het allemaal over hen gaat en niet over u.
Als je dat kunt doen en ze kunt laten zien dat je om het oplossen van hun problemen geeft, heb je de zaden gezaaid voor het opbouwen van echte relaties.
Fout bij het maken van inhoud #3: uw blogposts lezen als een verkooppraatje
Deze fout zorgt ervoor dat u zich moet haasten om uw inhoud te herschrijven – uw inhoud gebruiken om uw bezoekers hard te verkopen. Er zijn verschillende soorten inhoud die u wilt gebruiken in de loop van marketing naar uw lezers, en in tegenstelling tot wat u misschien denkt, speelt het daadwerkelijke verkooppraatje een zeer kleine rol. Als uw inhoud niets anders is dan een verkooppraatje, schakelt u uw bezoekers uit. Mensen willen worden opgeleid en geïnformeerd, niet verkocht aan (zelfs als ze op uw site terechtkomen om te kopen).
Hoe het probleem op te lossen: maak inhoud die opvoedt en informeert
Gebruik uw inhoud om uw klanten voor te lichten en te informeren over hoe uw producten en diensten hun problemen kunnen oplossen. Beantwoord hun vragen, overwin hun bezwaren en laat ze je leren kennen. U zult merken dat als u uw bezoekers u laat leren kennen, leuk vinden en vertrouwen, ze zullen kopen zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over het harde verkooppraatje.
Als het erop aankomt, kan de inhoud die u maakt uw bedrijf maken of breken. Wanneer u frisse, goed geschreven inhoud maakt die de wensen en behoeften van uw klanten boven alles stelt, zult u merken dat niet alleen uw online reputatie verbetert, maar ook uw verkoop en winst.
Leave a Reply