1. WIE is uw markt? – Kent u uw doelgroep echt? Wat kopen ze nog meer online en offline? Welke websites bezoeken ze met regelmaat? Zoek dat uit en zoek vervolgens de websites die daarop aansluiten. Weet je niet zeker wat ze nog meer leuk vinden? VRAAG HEN. Stuur uw klanten een enquête, bel ze… doe je huiswerk. Kijk vervolgens wat voor soort ontwerpen, slogans en pakkende woorden deze andere sites gebruiken om dat publiek te verleiden. U kunt zich misschien geen biljoenen dollars aan R&D voor websites veroorloven, maar u kunt er zeker van zijn dat sommige van de topsites die uw publiek al bedienen, dat wel doen. Lenen bij de beste!
2. Wat is uw bericht? – Zodra u uw publiek kent en het type presentaties waarvan bewezen is dat ze hen aantrekken, moet u uw boodschap definiëren. Wat is het ENIGE dat uw publiek moet onthouden over uw product/dienst op uw site. Laat u niet verwarren met twee of drie, hoewel u zeker een pagina zou moeten hebben die al uw voordelen omarmt. U moet het ENIGE ding dat u scheidt van de concurrentie naar huis slaan? Is uw product makkelijker, sneller, goedkoper, luxer? Biedt u betere service, nieuwere technologie? Ik kan je niet vertellen hoeveel websites ik heb bezocht die me een ellendig werk doen door me te vertellen WAT ze doen of WAAROM ik het zou moeten kopen. Wees niet een van hen!
3. Verkoop voordelen, GEEN functies! – Hoewel het leuk is om me te vertellen dat je Omaha Steaks USDA super speciaal rundvlees zijn (dat is een kenmerk), is wat voor de meeste klanten echt belangrijk is het voordeel van die functie, zoals dat “het smaakt geweldig!” of “is gezonder voor mij”.
4. Gebruik CPC verstandig – Cost Per Click-advertenties op sites als MSN, Google en Yahoo zijn waarschijnlijk de snelste en meest efficiënte manier om kwalitatief hoogstaand verkeer naar uw site te krijgen. U kiest de zoekwoorden waarvoor u wilt adverteren, stelt het biedingsbedrag in dat u bereid bent te betalen voor een klik en vervolgens betaalt u alleen wanneer iemand op uw site komt. GEWELDIG! Maar u moet de resultaten bijhouden om dit echt effectief te gebruiken. Dat betekent dat u bekend raakt met uitdrukkingen als CPC (kosten per klik) en CPA (kosten per acquisitie). U heeft een bestel- of informatiepagina nodig om te weten of de klikken die u koopt, worden omgezet in daadwerkelijke leads.
5. Vind uw ONE-sleutelzin – Nu u uw publiek kent en weet hoe u uw product aan hen wilt presenteren, moet u de sleutelzin kiezen waarvan u denkt dat deze ideaal is voor uw gebruikers om u op een zoekmachine te vinden. Dit is een delicate en uiterst belangrijke taak, aangezien je specifiek genoeg wilt zijn om geen valse prospects aan te trekken of te strijden om een zin die te algemeen en te moeilijk is, maar je wilt ook geen zin kiezen die zo hyperspecifiek is dat niemand zoekt het ooit op. U kunt zien hoe populair een zin is door te kijken met Overture’s Hulpprogramma voor zoekwoorden,.
6. Pas uw tags aan – We hebben de sleutelzin gedefinieerd waarop u hoopt te scoren in de zoekmachines, nu moet u deze drie letters leren, SEO. Zoekmachineoptimalisatie is de service om uw pagina “organisch” (niet betaald) te laten rangschikken op de eerste pagina met resultaten op de belangrijkste zoekmachines zoals Google, MSN en Yahoo. Dit wordt bereikt door een combinatie van factoren, waaronder metatags die uw sleutelzin benadrukken. Deze tags zijn verborgen in de HTML-code van de pagina’s van uw site en laten Google en andere zoekmachines weten waar uw site volgens u over gaat. Er is eindeloos veel gepraat over dit onderwerp, maar ik stel voor dat je de basis voldoende leert, zodat je, als je een SEO-expert inhuurt, een basiswinkel kunt praten.
7. Koopt u links? – Waarschijnlijk het belangrijkste nieuwe element in SEO, je zult zoveel mogelijk internationale linkbuilding (links naar jouw site) van andere websites moeten hebben om een goede kans te maken op ranking voor jouw sleutelzin. Dit wordt gedaan door het uitwisselen van links, het indienen van persberichten en andere artikelen of door ze gewoon te kopen.
Leave a Reply