Er worden altijd partners gevonden die white label casino’s kopen. In deze situatie nemen ze alle risico’s bij het promoten van het casino en het terugbetalen van hun onkosten. Aan de andere kant is deze regeling ook voor hen handig. Ze kunnen goede software krijgen voor een klein percentage van de totale kosten, hun organisatiekosten zijn minimaal – ze hoeven geen licentie te krijgen, verwerking en ondersteuning te organiseren, problemen met servers op te lossen enz. Zo krijgt een partner met minimale investeringen een goede casino en begint zijn eigen merk te promoten. Zeker, hij krijgt slechts 50% procent, maar in partnerprogramma’s zou hij slechts 30-40% krijgen als hij het merk van iemand anders promoot. Dit schema geeft, in het geval van succesvolle promotie, de mogelijkheid om software volledig uit te kopen of een populair merk te verkopen aan zijn gokkers. Het lijkt een goede variant te zijn voor zakenmensen – beginners die bereid zijn tienduizenden dollars, maar geen miljoenen dollars, in hun casino te investeren.
Alle eigenaren van white label casino’s voelen zich op hun gemak (hoewel ze kleinere of grotere risico’s nemen). En hoe zit het met gokkers? Dat is niet zo handig voor ze. Ten eerste mag de gebruiker meestal alleen een account hebben en bonussen krijgen in een van de casino’s, een ouder of een white label. De laatste wil het moedercasino of andere concurrenten niet noemen, daarom komen gokkers meestal pas te weten dat ze tijd en verkeer hebben verspild nadat ze zich hebben geregistreerd of zelfs een storting hebben gedaan. Ten tweede neemt het risico bij gokken toe, aangezien het nieuwe lid van interrelaties verschijnt – white label casino-eigenaar. Het betekent dat een keten van probleemoplossing langer wordt en dat er risico’s ontstaan voor gokkers in het geval van ouder-partner casinoproblemen.
Hoe herken je een white label casino? Het is niet gemakkelijk, omdat er meestal geen informatie is over een moedercasino (hoewel sommige Dux Casino de moedercasino-aanduidingen achterlaten in de sitetekst of afbeelding, bijvoorbeeld in de betalingsafschriften). White label kan worden geïdentificeerd aan de hand van het telefoonnummer voor ondersteuning – het is hetzelfde als voor een moedercasino (hoewel de casino’s van een groep vaak hetzelfde nummer gebruiken). De armste casino’s mogen het standaard site-ontwerp verlaten. Bovendien kan men naar de site van de softwareproducent gaan – white label casino’s worden daar niet genoemd. Men kan ook gewoon de zoekoptie gebruiken, de meeste sites bevatten de lijst met casino’s met definitieve software en vermelden meestal geen white label.
Het blijkt dus dat white label casino’s (evenals pokerrooms of bookmakers) goede kansen bieden aan zakenmensen-beginners, die hun eigen respectabele casino’s willen hebben, maar niet bereid zijn om veel te investeren. Voor gokkers is zo’n casino niet het beste gokhuis om te spelen – de risico’s zijn hoger, dus het is beter om in een moedercasino te gokken.
Wat betreft het hele probleem met white label online casino’s en de vraag waarom ze hier zijn, is het antwoord eenvoudig: ze willen hoe dan ook meer geld verdienen.
Leave a Reply