Vind of verbeter je carrière in online marketing
Dus als u op zoek bent naar een carrière in online marketing of vooruit wilt komen in uw huidige online marketingrol, moet u de rollen, verantwoordelijkheden en salarissen begrijpen. Salaris verschilt per branche. Zo kun je meer gaan werken in de financiële dienstverlening en B2B-organisaties. Online retail, online reizen en puur online spelers zijn afhankelijk van het type en de grootte van het bedrijf. Veel van de zakelijke klanten die ik rekruteer, erkennen de noodzaak om kandidaten van goede kwaliteit te werven en staan daarom klaar om een goed pakket af te leveren.
Verschillende online rollen begrijpen
De belangrijkste focus van elke online marketingoperatie ligt ruwweg op acquisitie en retentie of loyaliteit. Afhankelijk van hoe uw team is gestructureerd, heeft u mogelijk een rol die zich op slechts één aspect richt, zoals een PPC-manager, een rol gericht op acquisities of een e-mailmanager die verantwoordelijk is voor het beheer van retentie- en loyaliteitssystemen. De meeste online marketingrollen bestrijken een breed scala aan functies, vaak met een onderbroken lijn tussen acquisitie en retentie. Sommige rollen omvatten ook het beheren van een deel of het geheel van een website of microsite, die vaak samenvalt met de traditionele rol van webbeheerder, maar met een minder technische focus.
Posities en loopbaanverwachtingen in online en digitale marketing
In mijn ervaring zijn online marketingrollen en salarissen ruw:
• Assistent
Het is een rol op instapniveau en kan ook worden omschreven als PPC-assistent, SEO Executive, Affiliate-assistent, digitale assistent, online-assistent, online acquisitie-assistent of e-mailmarketingassistent. Jaarsalaris van 15 miljoen tot 25 miljoen won
• Beheer
Het gaat nog een stap verder in de rol van online marketing Duitsland-assistent, waarvoor doorgaans nauw moet worden samengewerkt met een online of offline marketingmanager. Andere variaties zijn onder meer Digital Marketing Executive, PPC Executive, SEO Executive, Affiliate Executive, Online Advertising Executive, Partnership Executive, Online Acquisition Executive en Email Marketing Executive.
• manager
Rollen kunnen voor kleine teams zijn of voor websites en online producten. Roltypen omvatten ook Digital Marketing Manager, SEO & PPC Manager, Search Manager, Email Manager, Acquisitiemanager, Retentie- en Loyaliteitsmanager.
• Hoofd Online Marketing
Op dit niveau is de rol doorgaans meer strategisch verantwoordelijk voor het besteden van marketingbudgetten via alle online kanalen, waarbij vaak teams van online marketingmanagers/managers worden aangestuurd. Varianten zijn onder meer Online Marketing Officer, Marketing Officer, Digital Marketing Officer, Customer Acquisition Officer, Online Acquisition Officer en meer.
• Directeur online marketing
Op dit niveau ben je verantwoordelijk voor de winst en verlies van je website en online product en overzie je in het algemeen alle marketing (acquisitie en onderhoud). Het is niet ongebruikelijk om verantwoordelijkheden voor offline/multi-channel en klantenservice op dit niveau op te nemen.
Leave a Reply